ارائه راهکارهای یکپارچه سازی سازمانی در بستر BPMS | گروه تخصصی بتاو

 
young asian business man looking through a magnifying glass

۰۴ اسفند ۱۳۹۵ کارگاه آموزشی مدیریت دانش در صنعت خودروسازی

مقدمه

مدیریت دانش در دو دهه اخیر به یک ابزار کلیدی برای ایجاد مزیت رقابتی در سازمان ها تبدیل شده است. هر چند طراحی و استقرار مدیریت دانش در صنعت های مختلف تفاوت های زیادی دارد اما مدیریت دانش برای همه آن ها راه حل های کاربردی و مهمی ارائه می کند که صرفنظر از نوع و اندازه سازمان می تواند منجر به نتایج جالب توجهی گردد.

یک شرکت خودروسازی، مجموعه از ساختارهای متفاوت است؛ توسعه محصولات جدید، مدیریت تکنولوژی، مدیریت شبکه تولید و توزیع، پشتیبانی و خدمات پس از فروش و… هر کدام جنبه­ای از نیازهای مدیریت دانش در این صنعت ویژه را می­تواند در بر داشته باشد. از سوی دیگر هر روز تکنولوژی های جدید مانند شبکه های اجتماعی، IoT، واقعیت افزوده، یادگیری ماشینی و … پا به عرصه می گذارند که می تواند نحوه سازمان­دهی و به جریان انداختنِ دانش در این صنعت را به شکلی غیرقابل باور متحول کند.

الزام به کارگیری مدیریت دانش آنقدر بدیهی شده است که استانداردهای مختلف در چند سال اخیر آن را جزء الزامات اصلی خود قرار داده اند؛ لذا آن چه اکنون دارای اهمیت است، طراحی و پیاده سازی صحیح، اصولی و سیستمی مدیریت دانش در سازمان است.

سرفصل های دوره آموزشی

  1. مدیریت دانش در طراحی و توسعه محصولات جدید
  2. مدیریت دانش در تکوین محصول
  3. مدیریت دانش در ساختار هسته و شبکه
  4. مدیریت دانش در فرایندها

 اهداف یادگیری:

در طول کارگاه آموزشی مدیریت دانش، شرکت کنندگان باید دید سیستمی و همه جانبه­ای نسبت به طراحی و جهت دهی مدیریت دانش به دست آورند. اهداف آموزشی این کارگاه عبارتند از:

  • آشنایی با مدیریت دانش سیستماتیک
  • آشنایی با اجزای راهبردی مدیریت دانش و نحوه تعریف و نگهداری و به روزرسانی آن ها
  • آشنایی با مصادیق مدیریت دانش در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته
  • تمرین گروهی روند طراحی و استقرار مدیریت دانش برای یک نمونه

 

برنامه کارگاه

برنامه کارگاه آموزشی شامل ارائه های کوتاه، و جلسه های کارگاهی در قالب گروه های کوچک کاری با همکاری تسهیلگر خواهد بود. در حین جلسه های کارگاهی توقع می رود حاضرین به صورت فعال در بحث ها شرکت کرده و دیدگاه ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. این جلسات به درک بهتر و عمیق تر مفاهیم و نحوه به کارگیری آن کمک شایانی خواهد نمود.

  • جلسه صبح – بخش اول
    • معرفی مدیریت دانشِ سیستماتیک
    • ارائه دردها و دستاوردهای کلیدی مورد انتظار از مدیریت دانش
    • معرفی آرام­بخش­ها و دستاوردسازها در مدیریت دانش

 

  • جلسه صبح – بخش دوم
    • تمرین کارگاهی تعریف Business Case بر اساس آموخته ها
    • حوزه های کلیدیِ دانش در صنعت خودروسازی
    • بررسی کاربرد مدیریت دانش در
      • توسعه محصول جدید، طراحی و توسعه محصول
      • مدیریت هسته و شبکه در خودروسازها
      • مدیریت دانش در فرایندها

 

  • جلسه بعدازظهر – بخش اول
    • نقشه دانش، تدوین استراتژی و نقشه راه دانش
    • تمرین استراتژی دانش

 

  • جلسه بعدازظهر – بخش دوم
    • راهکارهای نوین در حوزه مدیریت دانش و کاربردهای آن

 

مدرس دوره آموزشی:

جناب آقای مهندس خشایار جهانیان

  • کارشناس ارشد MBA از دانشگاه صنعتی شریف
  • دارای مدرک مدیریت دانش مورد تایید از EFQM اروپا
  • عضو ارشد کمیته علمی نشست ملی مدیریت دانش
  • مدیر پروژه های متعدد پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان های دولتی و خصوصی
  • برگزاری صدها ساعت دوره های آموزشی و مشاوره کوتاه مدت در مراکز علمی،دانشگاهی و سازمانی

 

 مخاطبین دوره آموزشی:

  • مدیران و کارشناسان تیم مدیریت دانش
  • کارشناسان مدیریت استراتژیک، تعالی، سازمان و روش­ها، فناوری اطلاعات و منابع انسانی
  • مدیران میانی و کارشناسان علاقمند از حوزه­هایی مانند توسعه محصول، خدمات پس از فروش و بازاریابی و فروش که زمینه قبلی مناسبی نسبت به مدیریت دانش دارند.
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

*