ارائه راهکارهای یکپارچه سازی سازمانی در بستر BPMS | گروه تخصصی بتاو

 
Design-Thinking-01

۰۸ اسفند ۱۳۹۵ کارگاه آموزشی تولید محصولات نو در صنعت سلامت براساس تفکر طراحی (Design Thinking)

معرفی و هدف کارگاه

تفکر طراحی (Design Thinking) با الهام از مباحث شناختی و روانی کارآفرینی و بازاریابی و با تکیه برمبنای نوین ادبیات مدل کسب و کار توانسته است جایگاه ویژه ای در دروس رشته های بازرگانی در دانشگاه های برترکسب و کار در دنیا پیدا کند. دنیای کسب و کار در بردارنده نمونه های فراوانی از محصولات و خدماتی است که در گروه خود توانسته اند اقبال و پذیرش فزون تری در مقایسه با محصولات مشابه در بازار کسب کنند. وجه اشتراک این محصولات هدف مند بودنشان در پاسخ گویی بهینه به نیاز و مشکل مصرف کننده در بازار هدف است. محصولاتی مانند Airbnb , Apple, Nike, JetBlueهمیشه در قالب صفاتی همچون زیبا، تحسین برانگیز و مشابه از آنها یاد می شود. منطق و روش خلق آنها همگی ریشه در تفکر طراحی دارد.

 

  • هدف از برگزاری این کارگاه

کمک به کارآفرینان و فعالان صنعت سلامت جهت خلق محصولاتی است که احتمال بیشتری برای پذیرش در بازار را دارند و این محصولات قادرند بدلیل خاص بودن مزیت رقابتی قابل توجهی را برای فعالین کسب و کار ایجاد کنند.

 

  • سرفصل کارگاه

این کارگاه در شش ساعت (سه بخش دو ساعته) طراحی شده است.

بخش اول:

  • مبانی مقدماتی تفکر طراحی
  • مبانی بازار
  • تفکر طراحی چه هست؟
  • دامنه محصولات و خدمات در تفکر طراحی
  • انتقال تفکر طراحی به مدیرت و طراحی محصولات

 

بخش دوم:

  • معرفی ابزارهای تفکر طراحی (مانند چارچوب های ترکیب کننده سیکنال های بازار-محصول، ماتریس طبقه بندی مصرف کنندگان  و استراتژی های طراحی و غیره)
  • تجزیه و تحلیل نمونه ی موردی خلق محصول بر اساس تفکر طراحی
  • درونی سازی تفکر طراحی و راه های تقویت آن

بخش سوم:

  • ملزومات تفکر طراحی در صنعت سلامت
  • کارعملی در قالب تیم هایی از شرکت کنندگان در داخل کارگاه جهت خلق ایده محصولات یا خدمات در صنعت مورد نظر براساس تفکر طراحی
  • مرور مباحث مطرح شده

 

  • مخاطبین این گارگاه:

کارآفرینان و مدیرانی هستند که یا با هدف راه اندازی کسب و کار جدید ویا تولید محصولات در شرکت موجود قصد ارزش آفرینی را دارند. همچنین این کارگاه می تواند بصورت ویژه ای مورد توجه محققین و مخترعین حوزه سلامت جهت تولید و تجاری سازی ایده ها و محصولات آزمایشگاهی باشد.

 

  • مدرس کارگاه:

جناب آقای دکتر امیر امامی

دکترای مدیرت و طراحی محصول از دانشگاه پلی تکنیک تورین(ایتالیا)

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارآفرینی از دانشگاه تهران

مدرس دوره های متعدد در دانشگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

*