ارائه راهکارهای یکپارچه سازی سازمانی در بستر BPMS | گروه تخصصی بتاو

 
R&D

۲۷ بهمن ۱۳۹۵ دوره بازطراحی فرآیندهای تحقیق و توسعه

معرفی دوره:

تجاری سازی ایده ها که از آن تحت عنوان نوآوری یاد می شود قابلیت تبدیل شدن به مزیت رقابتی پایدار را برای شرکت ها دارد. نوآوری در قالب ارائه محصولات و خدمات جدید و یا استراتژیها و فرآیندها یک فرآیند سیستماتیک و نه یک اتفاق می باشد. این فرآیند خود به مزیتی برای شرکت های پیشتاز در بازار تبدیل گردیده است تا به وسیله آن منابع در چرخه ای پویا و با توجه به نیاز مشتریان مداوماَ باز احیای ارزشی شوند. این اتفاق در تشکل هایی مستقل و یا سازمانی رخ داده و فرآیند تحقیق و توسعه شناخته می شود. چنین فرآیندی از شناسایی ناکارآمدی های موجود در محصول/خدمت و استراتژی موجود آغاز گردیده و با شناسایی و ارزیابی ایده ها، نیاز سنجی بازار، ساخت نمونه های اولیه، منبع یابی استراتژیک نیازمندی های توسعه محصول و … ادامه پیدا خواهد کرد. با این وجود آشنایی با زیر فرآیندهای تحقیق و توسعه و سپس احصاء و پیاده سازی آن ها برای دارا بودن سازمانی چابک یک نیاز می باشد.

 قطعاً قلب تپنده هر بنگاه تولیدی، واحد تحقیق و توسعه است و یکی از وظایف این واحد خلق ایده و پردازش آنها در راستای بهبود عملکرد سازمان می باشد. در این دوره آموزشی تخصصی به بازطراحی فرآیندهای تحقیق و توسعه “R&D” بصورت آکادمیک و عملی پرداخته می شود که مخاطبین ضمن آشنایی به روند موجود با بازطراحی فرآیندهای بخش تحقیق و توسعه می توانند با استفاده از متدها و ابزارهای خاص خود، حجم کار توسعه راه‌حل‌های اطلاعاتی برای سازمان‌ها را به حداقل برسانند.

 

سر فصل دوره بازطراحی فرآیندهای تحقیق و توسعه

  1. تعاریف انواع تحقیق و توسعه و مقایسه آنها
  2. آشنایی با نسل های مختلف تحقیق و توسعه
  3. گام های تعریف پورتفوی پروژه های تحقیق و توسعه
  4. تفاوت R و D
  5. سازمان دهی تحقیق و توسعه
  6. تحقیق و توسعه باز  (OPEN R&D) و شبکه سازی تحقیق و توسعه
  7. تفاوت توانایی های تحقیق و توسعه در کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه
  8. مدیریت سازمانهای تحقیق و توسعه
  9. گریزی بر وضع موجود تحقیق و توسعه در ایران و جهان
  10. ارزیابی عملکرد محصولات/خدمات موجود در بازار
  11. اجرای پژوهش های اکتشافی، تحلیل و آسیب شناسی (پروژه های) تحقیق و توسعه و شناسایی مبادی بهبود
  12. مدیریت چرخه عمر محصولات و خدمات
  13. تحلیل ذینفعان تحقیق و توسعه
  14. ایده یابی در تحقیق و توسعه
  15. نوآوری و خلاقیت (آشنایی با نوآوری، راهکاری ارزیابی و مدیریت آن و کارآفرینی سازمانی)
  16. مکانیزم شناسایی مصادیق تحقیق و توسعه
  17. همسو سازی تحقیق و توسعه با استراتژی های سازمان
  18. تعریف نیازمندیهای توسعه محصول/ خدمت جدید
  19. مدیریت ریسک، پایش و ارزیابی فعالیت های تحقیق و توسعه و آزاد سازی منابع
  20. طراحی، ساخت و ارزیابی محصولات (نمونه های اولیه)
  21. آزمایش بازار برای محصولات جدید بهبودیافته
  22. طرح ریزی نیازمندیهای منابع و بررسی راهکارهای منابع یابی استراتژیک
  23. تجاری سازی (بررسی قابلیت پیاده سازی و توسعه محصولات)
  24. ارزیابی و سنجش موفقیت فعالیت های تحقیق و توسعه
  25. مدیریت اطلاعات تحقیق و توسعه (فرایندها و محصولات)

 

مکانیزم های اجرایی تحقیق و توسعه (پروپوزال ها، آیین نامه ها و دستورالعمل های تحقیق و توسعه)

  • دستورالعمل ارزیابی پیشنهاد پروژه های تحقیق و توسعه
  • ارزیابی، تحلیل و آسیب شناسی نوآوری
  • آیین نامه های ترویج و حمایت از تحقیق و توسعه
  • مالکیت معنوی و رویکردهای انتقال تکنولوژی
  • ساختار قراردادهای تحقیق و توسعه
  • دستورالعمل های نظارت بر اجرای پروژه های تحقیق و توسعه
  • ویژگی سامانه های نرم افزاری مناسب مدیریت تحقیق و توسعه
  • جایگاه هزینه های تحقیق و توسعه (در بودجه‌ریزی و هزینه یابی سازمان)

همچنین در بخش پایانی دوره آموزشی به بیان نمونه های ایرانی موفق و ناموفق در زمینه طراحی فرآیندهای تحقیق و توسعه پرداخته می شود

 

دوره آموزشی بازطراحی فرآیندهای تحقیق و توسعه در اسفند ۹۵ به مدت ۸ ساعت در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می گردد

در پایان دوره گواهی معتبر شرکت در دوره اعطا می گردد.

با شرکت در این دوره آموزشی می توانید از مشاوره رایگان مدرس دوره از طریق ایمیل تا ۱۰ روز پس از برگزاری دوره بهره مند گردید.

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: ۸۸۹۲۳۰۶۷ و ۰۹۹۰۲۹۴۱۳۰۷

Untitled-2

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

*